نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: لزوم توجه به طرح های اثرگذار به ویژه در اشتغالزایی جوانان در سطح شهر ضروری است  

لزوم توجه به اشتغال و سرمایه گذاری  در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی فتحی نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در نشست کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: لزوم توجه به طرح های اثرگذار به ویژه در اشتغالزایی جوانان در سطح شهر ضروری است  که تا حدی از معضل بیکاری کاسته شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر شواری پنجم شهرشورای  در زمینه سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: همچنین در جذب سرمایه گذار باید منافع شهروندان را نیز مد نظر قرار بگیرد. 

رئیس کمیسیون نظارت، حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این نشست با اشاره به تشکیل سازمان سرمایه گذاری در شهرداری همدان در سال 89 گفت: باید از این ظرفیت در حوزه سرمایه گذاری بهره گرفت.

سید مسعود عسگریان با انتقاد از نحوه حمایت از سرمایه گذار اظهار کرد: باید قوانین و بندهای دفترچه عوارض شهرداری برای سرمایه گذار تعریف شود و فرآیند کار و بسته های حمایتی که باعث تشویق به سرمایه گذاری در شهر باشد.

وی به طرح احداث پردیس سینمایی همدان اشاره کرد و گفت: با احداث این پردیس عملیات جدید سرمایه گذاری در منطقه ایجاد می شود که رونق اقتصادی و توسعه شهری در منطقه را به همراه خواهد داشت

وی با اشاره به موانع سرمایه گذاری خاطر نشان کرد: در دفترچه عوارض سال آینده این موارد باید لحاظ شود چرا که با سیستم و روند کنونی نمی توان سرمایه گذار را تشویق به سرمایه گذاری کرد.

رییس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز با تاکید بر ضرورت پیگیری احداث پردیس سینمایی درهمدان افزود: پردیس سینمایی در 18 هزار متر مربع با زیربنایی حدود 20 هزار متر احداث می شود.

وی با تاکید بر تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی پردیس سینمایی، اظهار کرد: لازم است برای تسهیل در روند پیشبرد این طرح شهرداری پیشنهاد خود را به شورا ارائه دهد.

 مریم روانبخش با تاکید بر رویکرد حمایتی شورا در امر سرمایه گذاری بیان کرد: این حمایت ها باید توجیه پذیر بوده و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به موازی کاری های مناطق و سازمان های زیرمجموعه شهرداری در حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد: متولی تمامی طرح های سرمایه گذاری، سازمان سرمایه گذاری شهرداری است که باید تمامی موارد مربوطه با همکاری مناطق توسط این سازمان انجام شود.

انتهای پیام/ص.ف

توجه به اشتغال و سرمایه گذاری در همدان ضروری است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.